Een maand geleden heb ik mijn verlanglijstje online gezet. Goed gejat van Durf te Vragen uitvinder Nils Roemen onder het mom: Als je niemand vertelt wat je wilt, dan kunnen al die Twitter volgers en LinkedIn connections je ook niet helpen. Het werkt zeer eenvoudig, zet op je website, LinkedIn of Twitter profiel je verlanglijstje. Welke spullen heb je nodig? Welke ervaringen wil je meemaken? Wat wil je leren? Welke carrière wensen heb je? Deze deel je met de wereld, open en eerlijk. En met een beetje mazzel is er iemand in je netwerk die het leest en die je wil verbinden met de overvloed aan spullen, kennis en toegang in het netwerk.
Na vier jaar bij MVO Nederland in de veilige haven kies ik weer voor het ruime sop. Nog wel verbonden, maar geen structurele projecten meer. Het voelt goed en geeft ruimte voor nieuwe avonturen. Maar het is ook spannend om een fijne, vaste opdrachtgever los te laten. Al met al een uitstekend moment om mijn verlanglijstje online te zetten. Niet alleen om mijn netwerk te vragen mij te helpen bij de invulling van mijn dromen. Want het is zeker net zo belangrijk om jezelf weer te dwingen om te formuleren wat je eigenlijk wil. Ben Tiggelaar noemt het in zijn bestseller Dromen Durven Doen als de eerste stap voor gedragsverandering: intentie.
Een dag nadat ik mijn verlangens wereldkundig maakte, kreeg ik een email van iemand die ik drie jaar niet had gesproken. Hij was een nieuw zakelijk onlineradiostation aan het opzetten en vroeg zich af of MVO Nederland daar een rol in kon spelen. Naast een verwijzing naar onze zeer kundige manager Communicatie, stuurde ik hem ook de link naar mijn verlanglijstje. Op nummer 5 had ik namelijk, onder luid inwendig gegrinnik, opgeschreven dat ik radio wilde maken. Een wilde, onrealistische droom die ik eigenlijk nooit concreet had gemaakt, totdat ik hem daar opgetypt had. Binnen 5 minuten kreeg ik een reactie en een uitnodiging voor een bezoekje aan de studio van Trafficradio, een van zijn andere online stations.
Mijn verlanglijstje heeft er nu al toe geleid dat ik op 4 december een proefprogramma ga opnemen met als titel People Power. Te gast in de studio Matthijs Verburg van MeursHRM, Jeffrey van Meerkerk van ManpowerGroup en via de telefoon Mark Vletter van het sociaal innovatieve bedrijf Voys Telecom. Waar dit avontuur eindigt is ongewis, maar de deur naar vervulling van het verlangen staat op een flinke kier!
2 Comments
Marcel van der Quast · 7 november 2014 at 09:38
Hoi Glenn,
Leuk om je ineens weer online tegen te komen. Ik ben gisteren de hele dag op een Employer Branding congres geweest. Grote lijn van de verhalen was eigenlijk ‘Laten we nou in organisaties net zo doen als we als mensen onder elkaar ook gewoon doen’. Toen ging ik vanochtend een paar dingen opzoeken, en na een paar kliks kwam ik ineens weer op jouw pad. Erg leuk, erg eens met veel wat je zegt en linkt.
En ik ga je binnenkort dus ook op de radio horen. Leuk!
Marcel van der Quast · 7 november 2014 at 10:01
Deze past wel bij jou, denk ik: http://youtu.be/ZSaN33JMvf0
Goede quote: ‘I’m not a human resource, I am a human being’